Moondrive BOOK TAG

Za nominację do wykonania tego tagu dziękuję jego autorce czyli Julii z bloga "Z nosem w książkach" 


"Fangirl"
Bohaterka "Fangirl", jak nietrudno się domyślić, jest zakochana w książkach. Jej numerem jeden jest seria powieści o Simonie Snow - nastoletnim czarodzieju. Jest jej wielką fanką. Tworzy nawet własne fanfiction. A ty? Utożsamiasz się z jakimś książkowym fandomem?

Po głębszym zastanowieniu muszę przyznać, że raczej nie należę do żadnego z książkowych fandomów. Mimo, że wiele książek kocham z całego serca, to nie znajduję się w ani jednym fandomie, przede wszystkim ze względu na czas, które w ostatnim okresie bardzo mi brakuje. 




 "Eleonora&Park"
 
Miłość tej dwójki na pewno nie należy do tych "od pierwszego wejrzenia". Początkowo Park nie myślał o dziewczynie najlepiej - dziwnie ubrana, pulchna z burzą rudych włosów. Stopniowo zaczęli się jednak do siebie przekonywać...  Z książkami jest czasem podobnie. Jaka powieść na pierwszy rzut oka nie robi pozytywnego wrażenia, ale jej wnętrze cię zaskoczyło?

Ojjjj... żeby tylko jedna książka sprawiła na mnie takie wrażenie. Było ich zdecydowanie kilka... Ale będąc na bieżąco przedstawię tutaj "Miasto popiołów", które po przeczytaniu pierwszego tomu - "Miasta Kości"- nie było przeze mnie dobrze traktowane. Dodatkowo tak okładka... Na szczęście wnętrze książki obroniło się samo, bo w ostateczności polubiłam ciąg dalszy historii o Nocnych Łowcach.


"7 razy dziś"
 
Główna bohaterka powieści przeżywa jeden dzień aż 7 razy. Czy jest jakiś książkowy świat do którego mógłbyś bardzo często wracać? Nawet aż 7 razy?

Zdecydowanie i jednogłośnie mogę stwierdzić, że tak często mogłabym powracać do każdej z książek Colleen Hoover, a przede wszystkim do "Hopeless".

 
"Początek wszystkiego"
 
Książka, która zapoczątkowała twoją miłość do czytania.

W moim przypadku jest to tytuł, o którym prawdopodobnie mało kto z Was słyszał. "Kocham Cię prawie aż po śmierć" jest książką, która chwyciła za moje serce i spowodowała, iż moje życie zmieniło się o 180 stopni, powodując moją nieskończoną miłość do książek.

"Mroczne umysły"
 
Ruby, główna bohaterka serii, potrafiła wedrzeć się do czyjegoś umysłu i poznać myśli, wspomnienia i plany danej osoby. W przypadku jakiej książki, podobnie jak Pomarańczowi, czyli dzieci o zdolnościach takich jak postać, udało ci się wkraść do głowy autora i przewidzieć prawie wszystkie wydarzenia? 

W moim przypadku był to tytuł "Serca w pułapce". I mimo, że książka nie była bardzo zła, to pewne wydarzenia mogłyby być lepiej opisane, co spowodowałoby, iż prawdopodobnie nie przewidziałabym takiego biegu wydarzeń ;)


"Czerwona królowa"
 
O tej książce można znaleźć wiele różnorodnych opinii. Jedni ją uwielbiają, inni nienawidzą. Wszyscy są jednak zgodni co do jednego - jej okładka jest jedną z najpiękniejszych. Jaka jest twoja ulubiona okładka? 

O mamusiu... Naprawdę muszę wybierać? Jest przecież tak wiele ślicznych okładek, że nie ma możliwości wybrania tylko jednej. Jest ich zbyt wiele. Powiem jedynie tyle, że mam słabość do książek, których główną barwą jest biel ;)



"Pretty Little Liars"
 
Historię Kłamczuch poznajemy aż przez 14 tomów. To całkiem sporo, ale mimo to jest uwielbiana i czytana przez wiele nastolatek. Jaka jest najdłuższa seria, jaką miałeś okazję przeczytać? 


Nie była ona zbyt długa, bo składała się ona jedynie z 5 tomów, a mowa tutaj o "Wodospadach cienia". Nie jest to jedyna seria o takiej licznie części, którą udało mi się przeczytać, ale nie chciałabym wymieniać tych samych tytułów w jednym tagu ;)
Muszę przyznać, że kiedyś miałam w planach przeczytać cała serię PLL, ale dziś nie jestem tego taka pewna. Mam na półce dwie części. Jedną w wersji papierowej a drugą w elektronicznej. Mam nadzieję, że będę kiedyś miała czas, aby je przeczytać, a co dopiero pozostałe 12 części...


"Fobos"
 
Akcja książki ma miejsce na Marsie. Motyw kosmosu staje się coraz popularniejszy w literaturze. Jaka jest twoja ulubiona książka, w której bohaterowie przeżywają swoje przygody poza kulą ziemską?

Nie przeczytałam jeszcze takiej książki, miałam możliwość przeczytania historii,  w której bohaterowie przemieszczali się w czasie - "Czerwień rubinu" - lub przeskakiwali do innych wymiarów - "Tysiąc odłamków ciebie" - ale jeszcze nie czytałam historii, która opowiada o przygodach bohaterów w kosmosie. Wszystko przede mną.

 


 
Colleen Hoover

Bardzo często widzę, że ktoś wymienia tą Panią, jako swoją ulubioną autorkę powieści romantycznych. Jaki jest twój ulubiony pisarz/pisarka?

Nie będę tutaj oryginalna, bo moją ulubioną pisarką była, jest i będzie właśnie Colleen Hoover.


"Wybrani"
 
Główna bohaterka uczęszcza do Akademii Cimmeria. To elitarna szkoła z internatem, która skrywa różne tajemnice. Do jakiej książkowej szkoły chciałbyś trafić?

Od kiedy poznałam historię Allie, głównej bohaterki serii "Wybrani", chciałam żyć razem z nią w tej szkole. Pokochałam tę serię i mimo, że skończyła się ona po mojej myśli, bo główna bohaterka wybrała tego, którego sama bym wybrała, to tęsknie za tą historią. I mam nadzieję, że kiedyś uda mi się do niej powrócić.

Kogo nominuję?
 

Komentarze

Za wygląd bloga dziękuję:

Copyright © Time of book