Time to the truth - Time of Book

Cześć! Przychodzę do Was z zupełnie nowym postem, jakim jest "Time to the truth", czyli "Czas na prawdę". O co w nim chodzi, już wyjaśniam. Napisałam do kilkunastu blogerów książkowych lub osób z booktube'a i poprosiłam ich o udzielenie odpowiedzi na kilka pytań, więc od dziś, co tydzień, będzie pojawiał się tego typu post. Mam nadzieję, że podoba Wam się mój pomysł i fajnie go przyjmiecie ;) A na koniec czeka mała niespodzianka, którą mam nadzieję uda mi się stworzyć.
W pierwszym poście zapraszam na gorące krzesło prawdy siebie samą, a wszystkich zainteresowanych do dalszej części posta.


1. Wyobraź sobie... Nie możesz czytać książek, książki nigdy nie pojawiły się w naszym świecie i prawdopodobnie nigdy się nie ukażą, co byś robił/robiła przez cały dzień, całe życie?

Prawdopodobne oddałabym się muzyce. Przykładałabym więcej uwagi grze na instrumentach jak i rozwijała swój wokal, aby w przyszłości zająć się tym zawodowo. Ale cieszę się, że jednak nie muszę tego robić, bo kocham czytać i nie wyobrażam sobie życia bez książek.   

2. Czy wyobrażasz sobie siebie piszącą książkę? Jeśli tak, jakiego typu tytuły byś tworzył/tworzyła?

Kilka razy próbowałam napisać jakiegoś bloga, typowy ff, ale nigdy żadnego nie udało mi się skończyć, a nie, przepraszam, skończyłam jeden. Byłam wtedy jakoś na początku gimnazjum. Każde kolejne podejście było nieudane. Początek był dobry, ale z każdym dalszym rozdziałem traciłam wenę i chęć dalszego tworzenia czegoś takiego. Muszę więc przyznać, iż mimo że chciałabym kiedyś coś stworzyć to chyba nie jestem na tyle zdeterminowana, aby to zrobić. Więc nie, nie wyobrażam sobie siebie piszącej książki, chyba, że mogłaby ona mieć jedynie pięć rozdziałów, a to byłoby bez sensu. Jeśli jednak bym się kiedyś przemogła, byłaby to książka obyczajowa.

3. Jeśli książki mogłyby skakać z mosty, jakim tytułom pomogłabyś podjąć decyzję? 

Nie wiem czy byłabym w stanie pomóc jakiejkolwiek książce skoczyć z mostu, nie chciałabym narazić się czytelnikom, którzy mają inne zdanie na temat tytułu, który mnie osobiście nie przypadł do gustu, ale jeśli musiałabym się nad tym zdecydować... Zastanawiałabym się czy nie pomóc całej serii "Pamiętników wampirów", pomimo tego, że kocham serial - przynajmniej do 4 sezonu - to książek wręcz nie cierpię. 

4. Jak w twoim wykonaniu wygląda produktywny dzień? Ile czasu potrzebujesz na stworzenie posta/filmu? Jak wygląda proces tworzenia?

A więc tak... Mój produktywny dzień w różnych okresach roku zmienia się. Jeśli jest to czas, w którym chodzę do szkoły to jestem z siebie zadowolona gdy przynajmniej 50 stron dziennie uda mi się przeczytać. Jeśli jednak jest to okres wolny od nauki 150 stron to minimum jakie chciałabym pokonywać każdego dnia. Wtedy jestem z siebie bardzo zadowolona.
Na napisanie dobrego posta potrzebuje od 3 do 4 godzin. Wchodzi w to zrobienie zdjęć, napisanie planu recenzji, który później pomaga mi nie zapomnieć o żadnym fragmencie książki, stworzeniu recenzji a na koniec na sprawdzeniu czy aby na pewni nie popełniłam żadnego błędu. Jest to często bardzo męczący proces, dlatego staram się trochę odpoczywać w między czasie, ale nie zawsze się udaje.


5. Czy zakładając bloga/kanał brałaś/brałeś pod uwagę możliwość rozpoczęcie współpracy z wydawnictwem/portalem?

Gdzieś z tyłu głowy miałam ten pomysł, ale wydawał mi się on niemożliwy, nieosiągalny. Zakładając bloga jedyną myślą jaką się kierowałam było podzielenie się z Wami, moimi czytelnikami, swoimi odczuciami względem danej książki. Chciałam dzielić się swoim szczęściem jakie powoduje czytanie. 

6. Jakie to uczucie być książkoholikiem?

Jest to coś niesamowitego, coś co pozwala Ci należeć do pewnej grupy ludzi, którzy rozumieją się bez słów. Jest to pewnego rodzaju wyróżnienie i obowiązek, aby nie zaniedbywać niczego, a przede wszystkim nie zapominać, że będąc książkoholikiem musimy przebywać w świecie książek.

7. Czy gdybyś miała/miał możliwość podjęcia jeszcze raz decyzji, to założyłabyś ponownie bloga/kanał czy skupiła/skupił się na czymś innym?

Pokochałam pisanie od samego początku i szczerze nie wyobrażam sobie życia bez tego wszystkie, dlatego tak, zdecydowanie ponownie założyłabym bloga i dalej robiłabym to co robię teraz.

8. Jeśli miałabyś/miałbyś możliwość wylądowania w jakieś książce, co to byłby za tytuł? Dlaczego?

Zdecydowanie chciałabym wylądować w książce "Hopeless", dlatego że jest to moja ulubiona historia i chciałabym bliżej poznać jej bohaterów, mogąc się z nimi zaprzyjaźnić.

9. Masz jakiś ulubiony cytat?

Żeby tylko jeden. W głowie praktycznie zawsze zapamiętuję jeden cytat z książki, którą aktualnie czytam. Jednak ostatnio w myślach mam ciągle dwa cytaty, które wydaje mi się wyryły się w mojej pamięci już na zawsze.

"Czasami otaczamy się murem nie tylko po to, by nie dopuszczać do siebie innych, ale i po to, aby się przekonać, komu zależy na nas na tyle, by zechciał go zburzyć." ~ Zły Romeo

"Uważam, że trudno zdefiniować słowo "miłość" - (...) - Można kochać masę rzeczy w danej osobie, a i tak nie kochać tej osoby." ~ Confess 

10. Jednym słowem określ czym jest dla ciebie czytanie.

Oderwanie.

Już za tydzień kolejny post z wywiadem, tym razem poznacie trochę bliżej Angie z kanału Jeszcze jeden rozdział.
Jeśli chcecie to zapraszam Was do odpowiadania na pytania w komentarzach lub na e-mail jeśli chcecie, aby Wasze odpowiedzi również znalazły się na moim blogu.

Komentarze

Za wygląd bloga dziękuję:

Copyright © Time of book