Time to the truth - Niebieska Papużka

Hej! Dzisiaj poznamy trochę lepiej Kasię, jeśli jeszcze jej nie znacie to zapraszam Was na jej bloga ;) Pewnie się Wam spodoba ;) Niebieska Papużka



1. Wyobraź sobie... Nie możesz czytać książek, książki nigdy nie pojawiły się w naszym świecie i prawdopodobnie nigdy się nie ukażą, co byś robiła przez cały dzień, całe życie?
  
Ależ trudne zadanie! Nie mam pojęcia, jak wyglądałoby moje życie bez książek, ani co wtedy robiłabym całymi dniami. Prawdopodobnie jednak albo byłabym na tropie poszukiwania książek, albo bym takowe wynalazła. Bo powiedzmy sobie szczerze: życie bez literatury, to życie bez szczęścia. A szczęście jest niezbędne przecież.

2. Czy wyobrażasz sobie siebie piszącą książkę? Jeśli tak, jakiego typu tytuły byś tworzyła?

Przyznam szczerze i z wypiekami na twarzy, że kiedy byłam młodsza próbowałam stworzyć swój kawałek literatury. Miał to być wyciskacz łez, który ściska za serce... teraz napisałabym książkę z tego samego gatunku, smutną i przygnębiającą, ale jednocześnie bardzo piękną.

3. Jeśli książki mogłyby skakać z mosty, jakim tytułom pomogłabyś podjąć decyzję? 
Żadnej książki nie żywię prawdziwą i niekończącą się nienawiścią, jednak na lodowatą i długą dającą się we znaki kąpiel posłałabym "Buntowniczą młodość" C.D. Payne'a i "P.S. Kocham Cię" Cecelii Ahern ( wiem, że tą drugą pozycją narażam się na nienawiści danej autorki.)

4. Jak w twoim wykonaniu wygląda produktywny dzień? Ile czasu potrzebujesz na stworzenie posta/filmu? Jak wygląda proces tworzenia?

Produktywny dzień to taki, w którym przeczytam 150 stron książki - wtedy co by się nie działo nie mogę powiedzieć, że dzień był stracony. Pisanie recenzji zaczynam od przygotowania się - wyszukania materiałów, cytatów, wypowiedzi czy ważnych fragmentów. Najgorszy zawsze jest początek, bo to nim muszę zaciekawić czytelnika swoją recenzja. Jeśli uda mi się go napisać, to z dalszą częścią nie mam problemów. Pisze bardzo długo, bo zazwyczaj zajmuje mi to godzinę, dwie.


5. Czy zakładając bloga/kanał brałaś pod uwagę możliwość rozpoczęcia współpracy z wydawnictwem/portalem?


Przy założeniu bloga zależało mi na rozpoczęciu współpracy z wydawnictwami, ale nie to było moim głównym celem. Szczerze mówiąc na początku, kiedy zaczynałam myśleć o blogowaniu, nie miałam pojęcia że coś takiego jak współpraca na linii bloger-wydawca może istnieć i przybierać tak różnorodne formy. Chciałam się przede wszystkim dzielić swoją pasją, współpracę przyszły z czasem jako bardzo miły dodatek do całości.

6. Jakie to uczucie być książkoholikiem?

Ciężkie! Wchodzisz do księgarni z resztą pieniędzy i nie wiesz, co zrobić. Z jednej strony musisz być rozsądnym, z drugiej zaś, książka na która długo czekałeś - zwykłe tak bywa - jest akurat przeceniona... wiadomo, jakiego wyboru się dokonuje 😁 Ale oprócz ciężkich chwil i książek wołających zewsząd "kup mnie!" albo "weź mnie!" to miliony bezcennych nocy spędzonych w najwyśmienitszym towarzystwie, to zimowe wieczory pod kocykiem, to w końcu niekończący się problem braku miejsca na półkach. Czy może być coś lepszego? Zdecydowanie nie!

7. Czy gdybyś miała możliwość podjęcia jeszcze raz decyzji, to założyłabyś ponownie bloga/kanał czy skupiła się na czymś innym?

Gdybym miała decydować jeszcze raz, to nie zawahałabym się ani chwili. Jedyne co, to dłużej pomyślałabym nad nazwą bloga. 😉

8. Jeśli miałabyś możliwość wylądowania w jakieś książce, co to byłby za tytuł? Dlaczego?

Chciałabym znaleźć się w świecie z "Zielonych smażonych pomidorów", bo to gwarancja dobrej zabawy, braku nudy, rodzinnego wsparcia, pomocy, gdy będę jej potrzebować i ciepłej atmosfery.

9. Masz jakiś ulubiony cytat?

Myśliwskiego "Miłość trzeba wytęsknić, wypłakać, a i tak niewiadomo czy się zjawi" Ale bardzo lubię jeszcze ten:

"O szczęściu mówiłem. Że szczęścia trzeba szukać w sobie, a nie naokoło. Że nikt go człowiekowi nie da, jak sam sobie go nie da. Że szczęście jest nieraz bliziutko, może w tej ubogiej izbie, gdzie się całe życie żyje, a ludzie Bóg wie gdzie go szukają. Że niektórzy w sławie i bogactwie go szukają, ale na sławę i bogactwo nie każdego stać, a szczęście jest jak woda i każdemu chce się pić. Że nieraz jest go więcej w jednym dobrym słowie niż w całym długim życiu." 

10. Jednym słowem określ czym jest dla ciebie czytanie.

Czytanie jest dla mnie szczęściem w życiu. Oprócz drugiej osoby nic nie zapewnia takiej satysfakcji i radości, jak chwila z książką. Czytanie, to błogie chwile szczęścia skradzione z raju 😊

W następnym poście spotkamy się z Pawłem z kanału P42! Ja już nie mogę się doczekać, a wy? ;)


  

Komentarze

Za wygląd bloga dziękuję:

Copyright © Time of book