#36 Pechowa dziewczyna


"Pechowa dziewczyna" ~ Aleksandra Mantorska


Julia, dwudziestoośmioletnia dziewczyna, która uważa, że nie ma szczęścia do niczego co ją w życiu spotyka. Najpierw prawie otruła swojego szefa - a przecież chciała być po prostu miła - potem chłopak, z którym była już rok i z którym wiązała swoją przyszłość nagle mówi jej, że "to nie to", a gdyby tego jeszcze było mało zaczyna nie dogadywać się ze swoją najlepszą przyjaciółką Ewą. Czy może przez wzgląd na te wydarzenia powiedzieć o sobie, iż jest pechową dziewczyną?
Julka wyznacza sobie główny cel - znaleźć sobie faceta, z którym będzie mogła udać się na imprezę firmową, w której uczestniczył będzie były głównej bohaterki. Czy uda jej się osiągnąć wymarzony cel? A jeśli tak to co będzie musiała poświęcić w zamian za szczęście? Jak dużo jest w stanie oddać, aby znaleźć miłość swojego życia?
Przekonajcie się sami czytając "Pechową dziewczynę".
Książkę otrzymałam za pośrednictwem portalu Papierowypies od wydawnictwa Nasza Księgarnia, za co serdecznie dziękuję.
Jest to pierwsza historia polskiego autora - a w tym przypadku autorki - którą udało mi się przeczytać. Nie licząc oczywiście lektur. I muszę przyznać, iż zaciekawiła mnie do tego stopnia, że "pochłonęłam" ją zaledwie w kilka dni.
Z samego początku byłam troszeczkę sceptycznie nastawiona do tego tytułu, bo wydawało mi się, że książka okaże się kolejnym romansidłem, od którego zaczynają boleć głowy, ale na szczęście było wręcz przeciwnie.
Od pierwszych stron "Pechowej dziewczyny" zaczęłam lubić główną bohaterkę, która mimo tego, iż bardzo różni się ode mnie charakterem to sądzę, że w prawdziwym świecie znalazłybyśmy wspólny język. Julka jako niczym nie wyróżniająca się dziewczyna musi zmagać się z różnymi przeciwnościami losu. Najpierw sytuacja w pracy, przez którą czuła ciągłe napięcie, wzrok znajomych na jej plecach, ciche rozmowy - najprawdopodobniej o niej, potem rozstanie z chłopakiem oraz kłótnie z przyjaciółką. Czy to aby na pewno nie za dużo jak na jedną osobę?
Mimo tego, iż fabuła przesycona jest problemami to wcale nie wydaje się ona trudna w czytaniu. Lekkość z jaką pisze autorka zadziwia i przyciąga do czytania kolejnych stron, które ubywają z coraz większą prędkością. Może to właśnie dlatego nie potrafiłam się od niej oderwać. Długość rozdziałów również działała na korzyść szybkiego czytania, gdyż było ich więcej, ale o mniejszej liczbie słów zawartych w każdym z nich. Nie było takich momentów, w których akcja dłużyła się w nieskończoność, zawsze urywała się w odpowiednim momencie, a my mogliśmy podjąć decyzję czy chcemy poznać dalsze losy głównej bohaterki teraz czy może odłożyć to na inny termin.
Jednym z minusów jakie wyłapałam podczas czytania są zbyt długie opisy, które w niektórych chwilach naprawdę działały mi na nerwy. Niestety ta wada może być zauważalna jedynie dla mnie, bo każdy z nas może mieć inne poglądy na temat tego rodzaju wzbogaceń.
Mimo tych wszystkich problemów Julia jest pozytywnie nastawiona do życia. Potrafi żartować z sytuacji, które dzieją się wokół niej i w tej sposób sobie z nimi radzić. Zakochałam się w tym, iż autorka napisała tę książkę w sposób humorystyczny, wręcz zapełniony dowcipami oraz żartami, które potrafiły nieraz rozładować napiętą atmosferę pomiędzy bohaterami, jak i czytelnikiem a książką.
Oczywiście historia nie byłaby taka sama gdyby w tle nie pojawiły się wątki takie jak miłość czy
"Pechowa dziewczyna" wydaje się być rzeczywista przez wzgląd, iż tak naprawdę możemy na wyciągnięcie ręki pojechać w miejsca, w których dzieje się akcja książki. Rzeczy w niej zawarte nie są wyimaginowane co również nadaje jej prawdziwości. Sądzę, iż takie osoby jak Julia, czy inni bohaterowie tego tytułu, są gdzieś w naszym świecie, a może nawet w naszym otoczeniu. Zakończenie mimo, iż - dla mnie - przewidywalne nie straciło swojej magii oraz humoru. Uważam, że historia napisana jest dla trochę starszych odbiorców ode mnie, ale mimo wszystko jestem zadowolona z przeczytania tej książki. Chociaż nie była ona fenomenalna miło spędziłam przy niej kilka dni wakacji. Polecam ją Wam jeśli macie ochotę przeczytać coś lekkiego, niezobowiązującego, na zabicie wolnego czasu.
przyjaźń, ale na szczęście nie były one banalne. Zakochanie się głównych bohaterów nie jest typowym uczuciem, przesycone jest żartami oraz problemami z którymi wszyscy muszą się zmierzać.

Dajcie znać czy chcielibyście przeczytać tę książkę, a może już ją czytaliście? Podzielcie się swoimi odczuciami co do tej lektury. ;) Czekam na komentarze. Tymczasem miłego dnia życzę <3

"Jeśli okazuje się, że związek nie jest tym, czego oczekujesz, że ta osoba nie jest tą osobą, to czy tak naprawdę trzeba się winić za okrutne słowa zerwania?" ~ Pechowa dziewczyna

Recenzje możecie znaleźć jeszcze na portalu:

 





Komentarze

Za wygląd bloga dziękuję:

Copyright © Time of book