#3 Liebster Blog Award

Za nominację bardzo dziękuję Cynthi Ann z bloga Dolina Książek.


Ostatnio bardzo miło przyjęliście ten post, więc postanowiłam zrobić go jeszcze raz, no nie jest on taki sam, ale na tym samym się opiera. Mam nadzieję, że dzięki tego typu postach lepiej mnie poznacie, a jeśli macie do mnie jakieś pytania to możecie zadawać je pod tym postem lub wysyłać bezpośrednio do mnie na fb, e-mailu, instagramie gdzie chcecie ;) Postaram się na wszystkie odpisać więc śmiało! Do dzieła!





 1. W jakiej książkowej krainie chciałbyś/chciałabyś zamieszkać?

Krainie? Sama nie wiem. Trudno powiedzieć, bo przez ostatni okres nie czytałam praktycznie nic fantastycznego, w czym mogłaby być kraina, w której chciałabym zamieszkać. 
W sumie nawet nie wiem jak powinnam interpretować to pytanie, dlatego może po prostu je ominę i odpowiem, że żyję tu gdzie jestem i nie zmieniałabym tego. 
2. Z którym autorem lub autorką chciałbyś spędzić cały dzień i co byście wtedy robili?

 Oczywiście pewnie nikogo nie zdziwię mówiąc, że taką autorką byłaby Colleen Hoover, no bo ja po prostu kocham tę kobietę i nie mogę sobie wybaczyć, że nie mogłam pojechać na spotkanie w Warszawie, kiedy ono było, ale akurat miałam wtedy sprawdzian z chemii, którego po prostu nie mogłam nie napisać.
Co byśmy robiły? Rozmawiały - no może byśmy się jakoś dogadały, bo niestety mój angielski jest na bardzo niskim poziomie, co mnie przytłacza, bo za dwa lata matura, a ja nic nie umiem - głównie o "Hopeless". Jak to wytworzyła ten świat, jakie emocje wzbudzało w niej pisanie i ogólnie o tym dlaczego postanowiła napisać właśnie taką historię.
Sądzę, że tematów byłoby wiele, najgorzej byłoby z czasem. Za szybko by mijał.
3. Wolisz czytać blogi czy oglądać vlogi na booktubie?

Ja osobiście nie wiem co wolę. Mam booktuberów, których oglądam - tak samo jak mam i blogerów, których czytam. Więc u mnie to jest raczej na tym samym poziomie, chociaż muszę się przyznać, że chyba jednak częściej - i przynajmniej bez zaległości - nadrabiam filmiki, bo mogę to robić na telefonie, a czytać posty i komentować wolę jednak na komputerze. 
 
4. Jakie blogi chętnie odwiedzasz i dlaczego?

Może nie będę podawała tutaj linków, bo trochę by ich tutaj było, zazwyczaj czytam wasze blogi - do których linki zostawiacie mi w komentarzach - ale również kilka bardzo popularnych blogów, które już od dłuższego czasu skradły moje serce. Jeśli wejdziecie w zakładkę "Czytam" pokażą się Wam linki do kilku z nich. 

5. Co motywuje Cię do dalszego prowadzenia bloga?

Tak jak już kiedyś mówiłam dużą motywacją w prowadzeniu bloga jest Wasza obecność nim. I nie chodzi tutaj o same wyświetlenia, bo okej uśmiecham się, w momencie kiedy widzę, że liczba rośnie, ale to jednak komentarze i kolejne obserwacje sprawiają, że chcę pis dalej, bo wiem, że mam dla kogo. Bo właśnie dlatego założyłam bloga. Aby móc podzielić się z Wami moimi odczuciami co do danej książki. 

6. Czy wyobrażasz sobie nie czytać przez przynajmniej miesiąc?

Czasami się tak zdarza, że przez cały miesiąc nie otworzę żadnej książki - którą w aktualnym momencie chcę przeczytać - bo oczywiście w roku szkolnym codziennie otwieram jakieś podręczniki i czytam. W moim życiu szkolnym nie ma chwili na odpoczynek, wciąż dowiaduję się o czymś nowym. Czasami brakuje mi takiej chwili wytchnienia, w której mogłabym po prostu położyć się łóżku i pomyśleć albo po prostu nic nie robić.
Ale wracając do pytanie, nie, nie wyobrażam sobie miesiąca bez czytania.

7. Jeżeli książka Ci się nie podoba, to czytasz ją do końca czy odkładasz?

 Zawsze staram się doczytywać książki do końca, kiedy już je zacznę. I raczej nie zdarza mi się tak, abym w połowie stwierdziła, że nie mogę jej czytać i dokończę kiedyś, bo prawdopodobnie już do niej nie wrócę. 
8. Co myślisz na temat tego, że kupowanie książek to strata pieniędzy?

W pewnym sensie tak, bo książki są naprawdę drogie i moim zdaniem powinny stanieć przynajmniej o 50%. To z pewnością ułatwiłoby życie większości z nas. Ale z drugiej strony uwielbiam mieć tą pewność, że książka jest moja, dlatego rzadko wypożyczam coś z biblioteki, bo po prostu lubię mieć przekonanie, że dany tytuł należy do mnie. 

9. Jak zareagowałbyś/zareagowałabyś, gdyby kolega przyniósł Ci Twoją książkę w złym stanie, chociaż kiedy ją pożyczałeś była nowa?

Nie przykładam zbyt dużej wagi do wyglądu książki i nie przeraża mnie perspektywa złamanego grzbietu czy też pozaginanych rogów. Uważam, że wszystkie takie elementy nadaim charakteru. Chociaż widać, że były czytane. Ale jeśli byłaby w bardzo bardzo złym stanie to powiedziałabym tej osobie, żeby odkupiła mi dany egzemplarz książki, bo ta nie wróciła taka jaka wrócić powinna. 

10. Które książki wpłynęły na Twoje życie w dużym stopniu?

 Długo mogłabym tutaj pisać. Na pewno taką książką jest "Hopeless", bo ogromnie zmieniło moje życie, ale nie tylko ono. Nie będę wymieć tu listy, ale pod każdą recenzją, w której tak uważam zawieram takie słowa. Więc jeśli jesteście ze mną od jakiegoś czasu to z pewnością wiecie jakie książki mogłabym tutaj jeszcze dopasować
11. Czy w Twojej rodzinie ktoś jeszcze czyta oprócz Ciebie?

W mojej rodzinie czyta moja mama, praktycznie tak samo nałogowo jak ja. Sądzę, że to po mniej odziedziczyłam ten zapał do twórczości. Ale nie jest ona jedyną oczytaną osobą w gronie moich bliskich. Od jakiegoś czasu mój brat - tak ten sam dzięki, któremu kupiłam "Zawsze stanę przy tobie" - zaczął coraz częściej pochłaniać różne książki. Co daje nam kolejny temat do rozmów niedawno zakończył czytanie "Rok 1984", "Szaleństwo", a teraz zabrał się za czytanie "paragrafu 22". I to wszystkie osoby, które czytają w mojej "domowej rodzinie", bo sądzę, że w całej znalazłabym ich jeszcze więcej. 
Ja tym razem nie nominuję nikogo. Mam nadzieję, że post Wam się podobał dajcie znać jak Wy odpowiedzielibyście na te pytania. I do zobaczenia niebawem! ;)

Komentarze

Za wygląd bloga dziękuję:

Copyright © Time of book