#4 Zostań, jeśli kochasz

Autor: Gayle Forman
Tytuł: Zostań, jeśli kochasz
Rok wydania: 2014-09-10
Ocena bohaterów: 8/10
Ocena okładki: 8/10
Ocena fabuły:  10/10
Suma: 26/30



"Po książce oczekiwałam więcej niż dostałam, pierwszy raz zrozumiałam, że film może być lepszy niż książka. I tak jest w tym przypadku."





O czym opowiada książka?

"Ludzie wierzą w to, w co chcą wierzyć."

Dlaczego jedna rzecz może odmienić nasze życie nie do poznania? Dlaczego za wszystko musimy płacić wysokie ceny?

Mia wychowała się w niezwykłej rodzinie. Jej ojciec perkusista, wieczny młodzieniec słuchający i grający mocnej muzyki. Matka, która popierała jego gust muzyczny. Mia była starszą siostrą, bardzo różniącą się od innych członków jej rodziny, można by powiedzieć, ze była wyjątkowa. Wszyscy słuchali rocka, a jej brat odziedziczył pasję do grania na perkusji po ich ojcu, który po narodzinach syna zakończył karierę muzyka, a rozpoczął nową jako nauczyciel, a ona jako jedyna uwielbiała muzykę klasyczną. Kiedy po raz pierwszy zobaczyła wiolonczele nie było już wyjścia, musiała na niej zagrać, i zagrała. W tamtym momencie nie była Mią, była wiolonczelą. 
Ojciec widząc w córce chęć i pasję sprzedał swoją perkusję, aby kupić jej instrument, który sprawiał jej tyle radości. Dziewczyna rosła, a wraz z nią jej pasja i talent do gry. Mia grała codziennie, w domu, w szkole na przerwach w sali od muzyki, w której każdy mógł ją obserwować, tak jak robił to Adam - uczeń ostatniej klasy liceum, najpopularniejszy i najbardziej przystojny chłopak w szkole, a do tego wokalista i gitarzysta zespołu. 
Kim - najlepsza przyjaciółka głównej bohaterki - opowiadała jej jak kilka razy widziała Adama pod drzwiami sali muzycznej, lecz dziewczyna mówiła, ze to tylko przypadek, jednak myliła się.
Adam zabierał ją na koncerty, wypady wraz ze swoim zespołem, a ona zaczynała się w nim zakochiwać. Minęło parę miesięcy, a Mia i Adam byli w związki. Chłopak świetnie dogadywał się z rodziną dziewczyny, lecz ona i tak była pełna obaw. Pewnego dnia, kiedy Mia wraz z rodziną wyruszyła w podróż do znajomych spotkało ich ogromne nieszczęście, śmiertelny wypadek. Matka i ojciec zginęli na miejscu. Mia wraz z bratem zostali przewiezieni do szpitala, gdzie musieli walczyć  o swoje życie. Mia ma możliwość obserwowania wydarzeń mimo, iż sama jest nieprzytomna. Kiedy dowiaduje się o śmierci bliskich musi podjąć decyzję.
Zostać, czy odejść na zawsze, jednak ta decyzja wcale nie jest taka łatwa, bo Mia nie potrafi tak po prostu odejść od reszty rodziny, a przede wszystkim nie potrafi odejść od Adama.

#Moimzdaniem:

Pierwszy raz spotkałam się z tym, że film okazał się lepszy niż książka. Ekranizacja wycisnęła ze mnie wszystkie emocje, oglądając sceny na wielkim ekranie nie mogłam ani przez chwilę przetrzymać spływających po moich policzkach łez. Liczyłam, ze książka okaże się lepszą wersją tego dzieła, ale przeliczyłam się. Niestety. Ale i tak pierwsza część była o wiele lepsza niż druga, czyli "Wróć, jeśli pamiętasz."
Pomysł na książkę, okazał się przełomem i nie dziwie się. Jestem zakochana w tej historii. 
Adam?

Hmm... W pierwszej części pokochałam go, może jeszcze bardziej niż Mia, ale w drugiej zaczęłam go nienawidzić.

Jeśli czytałaś/czytałeś "Zostań, jeśli kochasz" lub inną książkę tej autorki wyraź swoją opinię w komentarzu z chęcią poczytam komu wy kibicujecie, co sądzicie o fabule i o stylu pisania. A my widzimy się w kolejnej recenzji :*

Komentarze

Za wygląd bloga dziękuję:

Copyright © Time of book