#80 5 sekund do iO Rebeliantka


"5 sekund do iO - Rebeliantka" ~ Małgorzata Warda

Jest to drugi tom, więc jeśli nie czytaliście pierwszego zapraszam na jego recenzję ---> "5 sekund do iO"

"Kim się stałam? Gdzie leży prawda o mnie i co powinnam zrobić?"

Producenci gry "Bitwa o iO" wynaleźli nową, lepszą wersję - "Tytan", który jeszcze przed premierą staje się tak popularny, iż ludzkość może być zagrożona. Sława wirtualnego świata sięga zenitu, wszyscy chcą zagrać i poczuć to, czego często nie są w stanie zaznać w życiu prawdziwym. Wykorzystywana jest w różnych celach, by zaznać przyjemności fizycznej, by poczuć ból, by zranić... To właśnie najbardziej niepokoi policję, z którą współpracuje Mika. Ma dowieść, iż "Tytan" ma zły wpływ na społeczeństwo, ale co ma zrobić dziewczyna, która sama wciągnęła się w grę...
Dostała możliwość zarabiania za bycie Opiekunką gry... Czy może tak po prostu ją zniszczyć? Polubiła przecież innych graczy, z którymi połączyło ją coś więcej niż tylko wspólna pasja.
I jeszcze Ian... a tak naprawdę Janek, który stał się dla niej jednym z ważniejszych ludzi na Ziemi... Przez nią może mieć kłopoty... Do tego stopnia, że nie będzie mógł wyjść na ulicę, bo będzie rozpoznawany jako związany ze strzelaniną szkolną w Warszawie...
Czy Janek wybaczy Mice zdradę? Czy Mika dowie się kim jest? Czy uchroni się przed zgubą samej siebie?

Kontynuacja poczynań polskiej pisarki, podobała mi się mniej niż jej początki, co muszę przyznać z lekką niechęcią. Powiem szczerzę, iż oczekiwałam trochę więcej po dobrze zapowiadającej się historii. Wciąż jednak książka zyskuje pod względem oryginalności fabularnej, gdyż cały czas jest jedyną opowieścią, jaką przeczytałam, gdzie akcja toczy się w dwóch światach - realnym jak i stworzonym przez grę.

Druga część serii przedstawia nam nową, ulepszoną grę w świecie Work a Dream - Tytan. Bardziej dopracowaną, brutalną, okrutną, wciągającą od poprzedniej. Nie służy to zbyt dobrej opinii dla bezpieczeństwa graczy, odczuwanie fizycznego, jak i psychicznego bólu jest alternatywą dla realnego świata, ale również odczuwanie przyjemności cielesnych stają się plagą tej gry. Ludzie zaczynają grać w nią tylko dla tego, aby poczuć jak to jest kogoś zabić lub poznać doznania, jakich w życiu jeszcze nie zaznali.

Wykreowany wirtualny świat musiał zająć sporo czasu, gdyż muszę przyznać, iż jest dopracowany i nie można znaleźć w nim ani jednej luki, która zniszczyłaby całość. Autorka poświęciła temu zagadnieniu bardzo dużo uwagi, co przekładało się na jakość książki.

Brakowało mi jednak, opisu emocji, jakie miałam w pierwszej części. Pani Warda przedstawiła głównie jeden wątek, opisując świat realny - sprawę strzelaniny w warszawskiej szkole i powiązanie z nią Janka.
Uczucie jakie stworzyło się między Astrid a Ian'em w początkowej historii było wyjątkowe, teraz stało się dość platoniczne. Zauważyłam schematy, w które powoli wkraczali bohaterowie, przez co główna bohaterka zaczynała mnie irytować.

Z początku dość wolno tocząca się fabuła, z każdym rozdziałem nabierała tempa. Co skutkowało coraz większym wciągnięciem się w historię. Często bywało tak, że nie byłam w stanie odłożyć książki, gdyż chciałam dowiedzieć się co będzie dalej.

Mimo tego, że seria nie jest idealna, uważam, że warto wspierać Naszych Polskich pisarzy i czytać ich twórczość. Powinna przypaść do gustu miłośnikom gier!

"Całe lata patrzę, jak wy, dzieciaki, zmieniacie się, kiedy brakuje wam bezpieczeństwa i miłości. Patrzę na to i nic nie mogę poradzić, ponieważ świat wcale nie jest dobrym miejscem, ale nie macie innego." ~ 5 sekund do iO

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Media Rodzina:



Komentarze

Za wygląd bloga dziękuję:

Copyright © Time of book