"Brzydula" ~ Julia Kamińska

Ula Cieplak, przeciętna dziewczyna z świetnym wykształceniem, poszukująca pracy. Wszystko byłoby idealnie gdyby nie to, że w momencie w którym pracodawca spotyka się z nią wszystko na co pracowała tyle lat się nie liczy. Dziewczyna nosi okulary i aparat ortodontyczny, co nie przypada do gustu wielu osobom. Szansa na pracę jako sekretarka w domu mody nie wydaje się być Uli nawet w 1% możliwa, ale po namowach ojca wysyła swoje CV, teraz zostało tylko czekać na dalszy bieg zdarzeń. Rozmowa kwalifikacyjna daje dziewczynie nadzieję, ale czy nadzieja jest dobra? Przekonajcie się sami, czytając tę książkę.

#Moimzdaniem

Zainteresowałam się tą książką dlatego, bo oglądałam razem z mamą serial "Brzydula", w który bardzo, ale to bardzo się wciągnęłam. W każdej wolnej chwili włączałam telewizor i szukałam kolejnych odcinków. Był pewien okres, w którym nie miałam już siły tego oglądać, lecz cały czas widziałam przed sobą postać Filipa Bobka, - serialowego Marka - który wręcz przyciągał mnie do siebie. Może właśnie przez niego postanowiłam dokończyć ten film.
Będą na wakacjach nad morzem spacerowałam sobie po rynku i znalazłam jeden z wielu namiotów taniej książki. Bez zastanowienia weszłam do środka i rozpoczęłam poszukiwania czegoś interesującego. Gdy znalazłam tę oto książkę nie mogłam uwierzyć patrząc na jej cenę. Naprawdę kosztowała tylko 1,00 zł?? Było to dla mnie coś absurdalnego, bo oczywiście sądzę, że książki są zbyt drogie, ale 1.00 zł? Czy to nie lekka przesada? Przecież one też mają swoją wartość. No ale czemu by jej nie kupić? Przecież serial mi się podobał. Więc nie zostało już nic innego jak udać się do kasy i zapłacić daną kwotę.
Książka jest pisana w formie pamiętnika. Ale czytając samą historię nie odnalazłabym się, gdybym nie obejrzała wcześniej filmu. Cały pamiętnik jest nawiązaniem i troszeczkę takim ulepszeniem filmu, pokazanie czegoś czego w nim nie było.
Uważam, że jest to dobry pomysł, bo świetnie się bawiłam przypominając sobie historię Uli Cieplak bez oglądania ponownie całego serialu, co zajęłoby mi więcej niż przeczytanie tej książki 100 razy. Pamiętnik czyta się szybko, proza przeplatana jest różnymi obrazkami, co urozmaica jej treść. 
Było to dla mnie urozmaicenie czasu wolnego i oderwanie się od takich typowych książek jakie na co dzień czytam. 























Komentarze

  1. Uwielbiałam Ulkę :) Jedyny polski serial, który pokochałam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie oglądałam serialu "Brzydula", więc to książka raczej nie dla mnie. Widziałam kiedyś tylko jego urywki i jakoś specjalnie mnie nie zaciekawił. Ale dla fana serialu to na pewno frajda ;)
    Pozdrawiam *.*

    OdpowiedzUsuń
  3. Kojarzę serial, nie wiedziałam, że jest książka. Wątpię żebym kiedyś po nią sięgnęła, nie jestem fanką serialu, a to chyba bardziej dla nich. :P
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Pamiętajcie, że każdy komentarz i obserwacja to motywacja do tworzenia nowych recenzji. :)

Za wygląd bloga dziękuję:

Copyright © Time of book