Time to the truth - Cat Vloguje

Hej wszystkim! Dziś na krzesło prawdy powędruje Ewa z kanału Cat Vloguje! Zapraszam serdecznie!




1. Wyobraź sobie... Nie możesz czytać książek, książki nigdy nie pojawiły się w naszym świecie i prawdopodobnie nigdy się nie ukażą, co byś robiła przez cały dzień, całe życie?

Pracowałabym nad tym, żeby jednak się ukazały! Wyobrażasz sobie świat bez książek? Przecież to brzmi jak definicja ostatniego kręgu piekielnego! Poza tym pewnie poświęciłabym ten czas, który teraz spędzam na czytaniu, pracy i rozwojowi – chętnie nauczyłabym się jeszcze jakiegoś języka albo ukończyła jakiś kurs. Nuda, nie?

2. Czy wyobrażasz sobie siebie piszącą książkę? Jeśli tak, jakiego typu tytuły byś tworzyła?

Właściwie napisałam kiedyś coś na kształt książki, więc nie jest to taki trudne do wyobrażenia sobie, ale obawiam się, że gdybym dzisiaj miała siąść do tego ponownie, to nie dałabym rady. Przeczytałam tyle książek, że pewnie miałabym ciągłe poczucie, że to, co piszę, jest podobne do jakiejś innej książki. Jeśli chodzi o gatunek – pewnie pisałabym obyczajówki dla młodzieży albo coś z wątkiem kryminalnym, bo takie pozycje czytam najchętniej.

3. Jeśli książki mogłyby skakać z mosty, jakim tytułom pomogłabyś podjąć decyzję? 

Nie tylko pomogłabym, ale przyczepiłabym im wielką, ciężką kotwicę! „Zanim się pojawiłeś” i „Prokurator” – dwa absolutne koszmarki.

4. Jak w twoim wykonaniu wygląda produktywny dzień? Ile czasu potrzebujesz na stworzenie posta/filmu? Jak wygląda proces tworzenia?

Pracuję, do niedawna studiowałam, więc nie mam tego komfortu nagrywania kiedy zechcę. Zazwyczaj poświęcam na to jeden dzień w tygodniu – wstaję rano, doprowadzam się do stanu używalności, rozstawiam sprzęt, przeglądam notatki, które zrobiłam po lekturze książki, żeby o niczym nie zapomnieć w recenzji, po czym nagrywam, sprzątam zrobiony przy tym bałagan i zabieram się za montaż. Nie lubię mieć na komputerze plików oczekujących na zmontowanie, więc staram się zabrać się za ich edycję w dzień nagrania. Całość – razem z zaplanowaniem filmu na youtube - trwa ok. 6 godzin, więc w tak zwanym międzyczasie (gdy film się wgrywa czy renderuje) ogarniam pracę i inne obowiązki.

5. Czy zakładając bloga/kanał brałaś pod uwagę możliwość rozpoczęcie współpracy z wydawnictwem/portalem?

Właściwie zanim zaczęłam nagrywać pisałam recenzje dla jednego z portali, więc nie było to dla mnie nic dziwnego. Oczywiście nie zakładałam kanału z myślą o współpracach, ale miałam świadomość, że to naturalna kolej rzeczy – wcześniej prowadziłam bloga kosmetycznego, więc miałam w tym temacie już jakieś doświadczenie.

6. Jakie to uczucie być książkoholikiem?

Chciałabym powiedzieć, że wyjątkowe – i pewnie takiej odpowiedzi oczekujesz. Ale w istocie tak nie jest, dla mnie bycie książkoholikiem jest kompletnie normalne, nie znam innego stanu ;) Czytam odkąd miałam 3 lata, więc po prostu nie pamiętam czasów przed poznaniem książek.

7. Czy gdybyś miała możliwość podjęcia jeszcze raz decyzji, to założyłabyś ponownie bloga/kanał czy skupiła się na czymś innym?

Bez wątpienia założyłabym kanał, ale dotyczyłby od początku książek. Kiedy zaczynałam z Cat Vloguje nie wiedziałam o istnieniu booktuba, osób, które nagrywają recenzje, więc mój pierwszy książkowy film był tylko kaprysem – nie sądziłam, że ktoś będzie to oglądać. Okazało się, że nie dość, że widzowie oglądali, to jeszcze prosili o więcej, więc z tematyki lifestylowo-kosmetycznej szybko przerzuciłam się na całkowicie książkową.

8. Jeśli miałabyś możliwość wylądowania w jakieś książce, co to byłby za tytuł? Dlaczego?

Mój ulubiony książkowy świat to świat Nocnych Łowców, ale paradoksalnie nie tam chciałabym wylądować. Wybrałabym świat „Strażniczki książek” – dzięki temu mogłabym przenosić się do dowolnie wybranej książki zawsze wtedy, kiedy miałabym na to ochotę! :)

9. Masz jakiś ulubiony cytat?

I love you, and I will love you until I die, and if there is life after that, I'll love you then. – Cassandra Clare, Miasto Szkła.

Nie mówię, że nie powinieneś realizować celów i spełniać marzeń. Po prostu nie rezygnuj z tego, co dzieje się teraz, dla nieznanej przyszłości. Może ominąć cię wiele szczęścia, kiedy będziesz czekał na lata, które mogą nigdy nie nadejść. Nie trać czasu, bo przegapisz chwilę obecną, a przyszłość wcale nie jest taka pewna. – Kim Holden, Promyczek.

10. Jednym słowem określ czym jest dla ciebie czytanie.

Ucieczka.

Komentarze

Za wygląd bloga dziękuję:

Copyright © Time of book