"Podniebny" ~ Kerstin Gier

Powoli wkraczająca w dorosłość Fanny postanawia skończyć wszelkie katorgi, o które przyprawia ją jej szkoła. Rezygnuje z niej i oto tym sposobem zaczyna nowy dział w swoim życiu. Pierwszy cel to znalezienie pracy, którą okazuje się być praktyka w hotelu Chateau Janvier, który w okolicy nazywany jest "Podniebnym". 
W czasie okresu świąteczno-noworocznego, budowla, która zazwyczaj nie ma zbyt wielu klientów, nagle staje się ogromnie przepełniona ludźmi. I to osoby różnej klasy! Poczynając od światowej sławy łyżwiarki, przez autora krwawych thrillerów i dziennikarzy po rosyjskich oligarchów, do usług których jest cały personel hotelu.
Ben, najprzystojniejszy ze wszystkich obecnych w hotelu, syn właściciela oraz tajemniczy Tristan, który w niewyjaśniony sposób osiągnął mistrzostwo w wspinaniu się po fasadzie budynków. Obaj będą bardzo bliscy Fanny, która ku dobrej wierze spróbuje pokrzyżować niecne plany pewnym ludziom. Postara się być przy tym spokojna, opanowana a przede wszystkim postara się utrzymać swoją posadę w pracy... 
Jednak nie zawsze wszystko będzie szło po jej myśli, szczególnie gdy w grę wkroczą jeszcze uczucia...

"Miłość szuka róż, zazdrość znajduje kolce." ~ Podniebny

Z twórczością Kerstin Gier zetknęłam się przy okazji jej Trylogii Czasu, która kilka lat temu mnie zauroczyła. Polubiłam jej styl, więc gdy usłyszałam o Podniebnym, od razu wiedziałam, że muszę go przeczytać. 
Jeśli ktoś czytał moje recenzje wcześniej wspomnianej trylogii to obawiam się, że niczego innego nie znajdzie w tym poście. Znowu mogę zachwycać się lekkością pióra jakie posiada autorka, przez co czytanie książki jest tak przyjemne i szybki, iż nie obejrzysz się, a już przekręcasz ostatnią zapisaną kartkę. O jej charakterystycznym stylu pisania, który tak ogromnie przypadł mi do gustu, ale przede wszystkim mogłabym się rozpisywać o jej poczuciu humoru, którego zdecydowanie również w tym tytule nie brakowało. Nawet gdybym nie wiedziała, iż jest to historia stworzona przez Kerstin Gier od razu - po tych wszystkich wymienionych rzeczach - bym odgadła, iż to ona jest sprawczynią tego cudu. 
Główna bohaterka, Fanny, to błyskotliwa, zabawna, ciekawska nastolatka, którą polubiłam od samego początku. Jej poczucie humoru, charakter i kolejne przygody tylko sprawiały, że jeszcze bardziej zaczęłam pałać do niej sympatią. Po części przypomina mi trochę Liv - bohaterkę z serii Silver - ale nie był to dla mnie problem, bo tę dziewczynę również w dużym stopniu pokochałam.
Co prawda muszę przyznać, iż "Podniebny" kierowany jest z pewnością do młodszej elity naszego Narodu, ale szczerze to bardzo miło mi było, że miałam możliwość przeczytania tego tytułu przez sam wzgląd na to, iż mogłam trochę wrócić do tych czasów dzieciństwa, szkoły i tym podobnych rzeczy. Dlatego jeśli chodzi o granicę wieku, w jakim powinno się sięgnąć po tę historię zacieram i uważam, że takowe nie istnieją. 
Dzięki różnorodności gości hotelu możemy poznać wiele różnych, niepodobnych do siebie historii, które mogą spotykać jedynie osoby z poszczególnych klas społecznych. Urozmaica to fabułę, dzięki czemu mogliśmy trochę lepiej poznać całe otoczenie hotelu.
Podniebny to hotel, w którym spędziłam bardzo miło czas i naprawdę żałowałam, gdy mój pobyt w nim dobiegł końca. Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś uda mi się tam powrócić i nie zastanę przed sobą zamkniętych drzwi i zmienionych zamków, gdyż jeden klucz dostałam (za co ogromnie dziękuję Wydawnictwu! wraz z listem zapraszającym mnie do hotelu) Wspaniała obsługa, wyśmienita kuchnia, masa tajemniczych akcji i niebanalna, odważna bohaterka, która natrafia na prawdziwie trudną i zaskakującą sprawę do rozwiązania. Zdecydowanie polecam wam wybranie się do Podniebnego i poznanie Fanny i spółki. Historia z pewnością was rozbawi, zaskoczy i zauroczy, a w tym magicznym miejscu pośród chmur poczujecie się naprawdę jak w niebie. A jeśli chcecie być pewnie tego, że się tam dostaniecie to mogę pożyczyć magiczny klucz, który otworzy Wam nowe drzwi na świat ;) 

"[...] dzień nie musi być wcale perfekcyjny, aby pozostał w serdecznej pamięci. " ~ Podniebny


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Media Rodzina:


Komentarze

Za wygląd bloga dziękuję:

Copyright © Time of book