#78 This Girl/Ta dziewczyna


"This girl" ~ Colleen Hoover

Jest to trzeci tom z tej serii, dlatego jeśli nie czytaliście jej początku zapraszam na recenzję pierwszej części ---> "Slammed/Pułapka Uczuć" lub jeśli poznaliście już Will i Lake to przeczytajcie drugą ----> "Point of retreat/Nieprzekraczalna granica"

Pomimo wielu nieprzyjemnych sytuacji, wzlotów i upadków, kłód rzucanych pod nogi, razem dali rade. Po dwóch latach wreszcie mogą być spokojniejsi, pewni swoich uczuć. Wreszcie biorą ślub, nietypowy, bo przecież nic w ich życiu nie jest takie jakie być powinno. Spędzają razem swój miesiąc miodowy, który tak naprawdę jest jedynie weekendem, bo przecież mają na głowie dwóch jedenastoletnich chłopców, których kochają ponad życie, i którzy wreszcie zostali braćmi, tak jak od dawna marzyli. Marzenia się spełniają... Jednak warto marzyć.
Oboje chcą poznać siebie na wylot, chcą wiedzieć o sobie absolutnie wszystko, aby gdy zostaną o coś zapytani, nie mieć ani chwili zawahania.
Layken chce wiedzieć, jak wyglądało ich pierwsze spotkanie z punktu widzenia jej męża... Willa...
Od tego się zaczyna... Zaczynają wspominać. Czasem śmiejąc się, a czasem płacząc.
Wyznają sobie wszystko... Absolutnie wszystko... Nie mają przed sobą żadnych tajemnic...
Ale czy czasem nie lepiej zachować coś tylko i wyłącznie dla siebie?

Muszę przyznać, że po przeczytaniu całej tej serii widzę dokładnie, iż okładki bardzo dużo zdradzają. Z jednej strony może to nastawiać pozytywnie do historii głównych bohaterów, ale jeśli ktoś nie lubi, gdy ujawnia mu się pewne wydarzenia z książek to mogą one zacząć odpychać nowych czytelników. 
Mi osobiście one nie przeszkadzają, bo i tak spodziewam się happy endów w praktycznie wszystkich książkach, które czytam, w tym przypadku też tak było, więc nie przeszkadzały mi zdradzające lekko fabułę okładki tego cyklu. 

Colleen Hoover tym razem również mnie nie rozczarowała, jestem zakochana w stylu jej pisania tak samo jak przedtem. Czuję, że nic nigdy nie spowoduje tego, że przestanę czytać książki tej Pani. To jak układa słowa, sprawia, że chcę czytać więcej i więcej, aż wreszcie dochodzę do momentu, w którym kończą mi się kartki książki i nie mam czego czytać. Wtedy mogę jedynie czekać na kolejną historię, która wyjdzie spod jej ręki. 

Pomimo swojej przewidywalności muszę przyznać, że "This Girl" zaskoczyła mnie pod jednym względem, pod względem wątku Gavina i Eddie. Nigdy bym na to nie wpadła, byłam można powiedzieć zaskoczona w równym stopniu, jeśli nie bardziej, niż Layken. Nie wiem jak autorka tego dokonała, ale nawet przez chwilę nie pomyślałam o takim biegu zdarzeń jaki stworzyła Colleen w tej książce. 

Jeśli miałabym wybrać najlepszy tom, to zdecydowanie byłby to właśnie ten trzeci, zawierający praktycznie całą historię z życia głównych bohaterów. "This Girl" w zakończeniu utworu zyskało zupełnie inne znaczenie, niżbyśmy wszyscy przypuszczali.

Wreszcie dostałam to, czego chciałam. W pierwszej części perspektywa Lake, w drugiej Willa, a w trzeciej? Prawda jest taka, że prowadzona z punktu widzenia chłopaka, ale wracamy wspomnieniami do wydarzeń z poprzednich tomów. Dowiadujemy się o uczuciach Willa, które żywił do głównej bohaterki podczas wydarzeń z "Slammed",  co przyznam w początkowym stadium czytania lektury niezmiernie mnie wkurzało, gdyż czytałam tę serię tom po tomie i wszystko z niej pamiętałam. Dopiero po pewnym czasie doceniłam to, co stworzyła autorka, to , że dała nam możliwość poznania całej historii z punktu widzenia obu stron, obu płci.
Dlatego uważam, że nie jest to jedynie książka dla kobiet, ale również dla chłopców, mężczyzn, którzy pragną w jakiś sposób zaskoczyć dziewczynę, narzeczoną, żonę, ale również dla ojców i matek, którzy pragną jakoś poradzić sobie z dorastającymi dziećmi. Ale jest to przede wszystkim seria dla osób chorych, które posiadają dzieci. Ta książka uczy jak poradzić sobie z taką sytuacją i daje rady jak postąpić najwłaściwiej. 

Cała seria ma w sobie wiele wartości edukacyjnych, przez samą poezję, która przeplata się w niej przez wszystkie tomy, która jest nieodzownym elementem życia głównych bohaterów. Wiersze napisane w tych książkach pokazują różne życia ludzi, którzy mogą istnieć naprawdę. Mogą to być nasi bliscy, sąsiedzi, a może jedynie znajomi, ale z każdym wierszem jesteśmy w stanie połączyć jakąś osobę i to jest niesamowite. 

Sama kiedyś coś pisałam, a że jest to książka z poezją w środku to stwierdziłam, że się nią z Wami trochę podzielę.
"Mam takie jedno marzenie,
Które pozwala mi unosić się po niebie.
Wystarczy, że zamknę oczy, 
I świat znowu mnie zauroczy.
Pragnę Cię spotkać w tym roku raz jeszcze, 
Choć pewnie się w twój grafik już nie zmieszczę.
Będę próbować, bo mam odwagę,
Dawno jej nie było, więc biorę na miarę.
Akademik już mi nie przeszkadza,
Gdy się woda w wino przeradza.
Mogen Davida butelka,
To dla niektórych udręka,
Ja będę się delektować,
Gdy go będę z tobą smakować."



Jeśli jeszcze nie widzieliście to założyłam instagrama czystko książkowego, więc zapraszam Was do oglądania zdjęć książek! <3 @timeofbooksblog

"Jedyną rzeczą w życiu, jaka może złamać kogoś, kto jest nie do złamania, jest coś nie do pomyślenia" ~ This Girl

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Redakcji Papierowy Pies:




Komentarze

Za wygląd bloga dziękuję:

Copyright © Time of book