#73 Royal. Królestwo ze szkła


"Royal. Królestwo ze szkła" ~ Valentina Fast

Tatiana, młoda dziewczyna, która ma tylko jedno marzenie. Chce wyprowadzić się od ciotki, aby zamieszkać ze swoją siostrą i jej mężem. Niby banalne, możliwe do spełniania, a jednak nie tak łatwo wyrwać się z kontroli.
Świat stworzony przez naukowców stał się bezpieczną ostoją, ale również i ciągle kontrolowanym przez władze życiem. Jaką cenę trzeba zapłacić, żeby być naprawdę szczęśliwym?
Kiedy Tania wreszcie ma możliwość spełniania swojego marzenia zrobi wszystko, aby doprowadzić swoje zamiary do wypełniania celu. Jak daleko będzie wstanie posunąć się, aby dostać to, czego pragnie? Czy będzie w stanie oszukać innych i samą siebie?
DWADZIEŚCIA DZIEWCZYN
CZTERECH MŁODZIEŃCÓW
JEDNA KORONA
Udział w eliminacjach na żonę księcia Królestwa Viterry jest marzeniem większości dziewczyn, ale nie głównej bohaterki. Zmuszona przez ciotkę do wzięcia udziału w show, Tania zaczyna grać w grę, którą sama zaczęła, ale czy aby przez przypadek się w niej nie zagubiła?
Jeden z młodzieńców jest księciem, ale nikt nie wie który. Tania będzie musiała przejść wiele, aby spełnić swoje marzenie, ale czy podczas pobytu w zamku nie zmieni swoich planów?

"Czasem słowa wypowiedziane bez zastanowienia są najbardziej interesujące" ~ Royal. Królestwo ze szkła

Muszę przyznać, że nie oczekiwałam zbyt wiele po tej książce. Gdy tylko ją dostałam pierwsze o czym pomyślałam to, że będzie to marna podróbka serii "Rywalki", tak jednak nie było. 
Kiedy zaczęłam swoją przygodę z tym tytułem zaczęłam porównywać go do innej książki - "Nevy". Tak samo jak tam tak i tutaj został stworzony bezpieczny świat pod kopułą, jednak różnica polegała na tym, iż Neva walczyła oto, aby się wydostać z tego "idealnego świata" w "Royal" główna bohaterka cieszy się, że żyje w bezpiecznym świecie, gdzie nic nie powinno zagrozić jej bezpieczeństwu. 

Nie sądziłam, że ta historia tak przypadnie mi do gustu. Treść czyta się przyjemnie, szybko i lekko. Jestem zaskoczona tym, jak autorka stworzyła tak cudowne dzieło, gdzie akcja nie dłuży się nawet przez chwilę, opisy krajobrazu jak i otaczającego świata nie dłużą się, bohaterowie nie są wyidealizowani. Nic innego mi nie pozostaje jak powiedzieć trzy razy TAK!

Zdaję sobie jednak sprawę z tego, iż jest to seria kierowana do nieco młodszych czytelników, a konkretniej do czytelniczek, ale mimo wszystko bardzo cieszę się, iż poznałam Tanie i jej bliskich. 
Książkę przeczytałam zaledwie w dwa dni i była to przyjemna odskocznia od codzienności jak i trudniejszych tematów, poruszanych w tytułach, które zazwyczaj czytam. 

Nie czuję dlatego, aby "Royal", był tylko skierowany do nastolatek, uważam, że każdy ma prawo do chwili oderwania od trudności życia i spędzenia kilku przyjemnych chwil przy tak lekkiej książce jaką okazała się być "Królestwo ze szkła".
Muszę przyznać, że nie sądziłam, iż aż tak spodoba mi się ten tytuł i nie zakładałam, że będę chciała zapoznać się z kontynuacją tej serii, ale właśnie tak jest. Pragnę poznać dalsze losy głównej bohaterki, jej rodzinny, jak i dowiedzieć się który z tych czterech pozornie różnych a jednak tak podobnych młodzieńców jest księciem i jak potoczą się losy Tatiany w zamku pełnym kłamstwa, walki o koronę, zazdrości, ale również szczerej przyjaźni jak i miłości. 

Nie mogę zapomnieć również o prezencie dołączonym do książki, którą otrzymałam od Wydawnictwa. Był to mały diadem, który prawdopodobnie otrzymywały kandydatki po zakwalifikowaniu się do pierwszego etapu eliminacji.
Zakładając tę błyszczącą ozdobę na głowę, sama mogłam przez chwilę poczuć się księżniczką, nie ważne, że może już jestem troszeczkę za stara na takie zabawy. Z chęcią cofnęłabym się w czasie i poudawała, iż właśnie zostałam wybrana na następczynię tronu i to właśnie ja musiałabym szukać odpowiedniego męża. 

"Royal. Królestwo ze szkła" jest połączeniem serii "Rywalek" jak i "Nevy", ale jednocześnie jest też czymś nowym, jest po prostu serią "Royal", która pomimo tego, iż kojarzy się z innymi tytułami, sama przez wzgląd na siebie, może osiągnąć niewyobrażalny sukces. 


"Prawdziwe piękno jest niewidoczne dla oczu, prawdziwe piękno wypływa z duszy" ~ Royal. Królestwo ze szkła

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Media Rodzina:



Komentarze

Za wygląd bloga dziękuję:

Copyright © Time of book